Tarikatın kurucusu Ebu Bekir b. Abdullah el-Ayderus Yemen’in en büyük velilerinden olup Aden’in manevi koruyucusu kabul edilir.Gazzi ve İbnü’l-İmad gibi müellifler kahve içme adetinin bu tarikatın kurucusu tarafından başlatıldığını zikrederler. Devamını Oku »
Tarikat Mısır, Libya ve Tunus başta olmak üzere Kuzey Afrika’da bugün de faaliyetlerini sürdüren Arusiyye Tarikatı ; Şazeliyye tarikatının Ebü’l-Abbas Ahmed b. Muhammed el-Arus tarafından kurulan Kuzey Afrika kollarından biridir. Devamını Oku »
Kendilerinden olmayan diğer Müslümanların kafir olduklarına inanmakla birlikte, onların aralarında yaşamayı ve onlarla evlenmeyi mübah gören Harici Beyhesiyye Mezhebi Hariciler’in Ebu Beyhes Heysam b. Cabir tarafından kurulmuştur. Devamını Oku »
Doğu kiliseleri içinde başından itibaren Katolik karaktere sahip tek kilise olması Maruni kilisesini sonradan Roma’ya bağlanan kiliselerden ayırmaktadır. Maruniler’in ibadet geleneği Antakya Kilisesi’ne ait özellikler taşımaktadır. Devamını Oku »
İşte M.Ö. III. yüzyılda keşişlerin ve rahiplerin giyinmeleri hususunda başlayan gerginlik, birkaç nesil sürmüş, bazı dini ritüellerin detayları üzerindeki anlaşmazlıklar ve doktrinel farklılıklarla daha da kötüye gitmiş ve Mezhepler ortaya çıkmıştır. Devamını Oku »
Çin’de Konfüçyanizm’in tarihinin ilk belirtileri özellikle Meng-tzu (Mencius, M.Ö. IV-III. yy) ve Hsun-tzu (M.Ö. III. yy) isimli filozofların doktrinleri ile görünmeye başlar. Bu doktrinlerden birinci… Devamını Oku »
Hadramutlu olduğu bilinen Amudiyye (Amudlik) tarikatının kurucusu Ebu İsa el-Amudi’nin hayatı ve tarikatı hakkında kaynaklarda yeterli bilgi yoktur.Amudiyye Medyeniyye tarikatının bir koludur. Devamını Oku »
Alemiyye (Alemilik) tarikatı Abdullah eş-Şerif b. İbrahim el-Alemi tarafından kurulmuştur. Alemiyye tarikatı Şazeliyye’nin bir kolu olan Cezuliyye’nin şubelerindendir. Devamını Oku »
Sih dini çile ve riyazet (dünya zevklerinden kaçınma ve nefsin isteklerini yenmeye çalışma) anlayışını reddeder. Oruç, kurban, kefaret vb. ibadet ve uygulamalar da bu dinde yoktur.Günlük ibadetleri üç şekilde gerçekleştirirler. Devamını Oku »
Yerleşim merkezleri olan Harran’a nisbetle komşularının Harraniler adını verdiği topluluk İslami kaynaklarda bu isimle, ayrıca Harnaniler ve Harbaniler şeklinde zikredilmiş, Kesdaniler (Kasdeliler), Keldaniler ve Nabatiler olarak da anılmıştır. Devamını Oku »
Çoğunlukla Hindistan’ın batısında bulunan Hint asıllı ve kısmen Yemenli Araplar’la karışmış olan Müsta‘li İsmaililer’in meydana getirdiği bir mezheb. Davudi Bohralar ve Süleymani Bohralar olarak iki kolu vardır. Devamını Oku »
Yahudilerin Beit ha-Mikdaş (Beytülmakdis) dedikleri mabedden günümüze kalan ve kutsal kabul edilen duvar. Milattan sonra I. yüzyıldan itibaren yahudilerin bu duvara karşı saygı duydukları, önünde ibadet ettikleri bilinmektedir. Devamını Oku »
Dünyanın görünmez ama bazısı ugurlu/olumlu bazısı ugursuz/olumsuz olmak üzere güçlü enerji hatları ile çevrili oldugu anlayısını kazandırmayı amaçlayan Çin kökenli olan Feng Shui’de, binlerce yıllık bir gelenegin izleri vardır. Devamını Oku »
Halvetiyye - Ahmediyye tarikatının Ramazan Efendi’ye nisbet edilen kolu. Halvetiyye tarikatında “orta kol” diye anılan Ahmediyye tarikatının dört şubesinden biridir. Devamını Oku »
Vehhabilik hareketi ilk yıllarından itibaren olumlu ve olumsuz birtakım tepkilerin odağı haline gelmiştir. Vehhabiliğe karşı Selefiyye dışındaki muhalefet şüphe yok ki daha kapsamlı ve daha yoğundur. Devamını Oku »