Anadolu’nun dini yapısının şekillenmesinde birinci derecede öneme sahip Vefaiyye tarikatının kurucusu Ebü’l-Vefa el-Bağdadi’dir. Dede Garkın, Geyikli Baba, Edebali gibi şeyhler bu tarikata tabidir. Vefai isyanı ile Osmanlı tarihinde özel yeri vardır. Devamını Oku »
Taoistler meditasyonu hem sağlık ve uzun ömür gibi fiziksel hem de Tao ile birleşmek, bütünleşmek gibi ruhsal bir amaçla kullanmışlardır. Ruhsal gelişimin ilk aşamalarında meditasyon zihni arındırmak,… Devamını Oku »
İbrahim Gülşeni’nin Kahire’de Babüzzüveyle’de kurduğu tekke ile temelleri atılan tarikat, Osmanlı topraklarında yaygınlaşmaya başlamıştır. Halvetiyye tarikatının bir kolu olan Gülşeniyye zaman zaman Osmanlı döneminde baskılara maruz kalmıştır. Devamını Oku »
Tantra ve yoga ile ilgili birçok uygulamayı benimsemeleri, zikrin manevi faydasını vurgularken bile “zikr-i hans, zikr-i alkah” gibi bazı Hint düşünce metotlarını tavsiye eden Gavsiyye tarikatı Şüttariyye tarikatının bir koludur. Devamını Oku »
Tarikatın kurucusu Ebu Bekir b. Abdullah el-Ayderus Yemen’in en büyük velilerinden olup Aden’in manevi koruyucusu kabul edilir.Gazzi ve İbnü’l-İmad gibi müellifler kahve içme adetinin bu tarikatın kurucusu tarafından başlatıldığını zikrederler. Devamını Oku »
Tarikat Mısır, Libya ve Tunus başta olmak üzere Kuzey Afrika’da bugün de faaliyetlerini sürdüren Arusiyye Tarikatı ; Şazeliyye tarikatının Ebü’l-Abbas Ahmed b. Muhammed el-Arus tarafından kurulan Kuzey Afrika kollarından biridir. Devamını Oku »
Kendilerinden olmayan diğer Müslümanların kafir olduklarına inanmakla birlikte, onların aralarında yaşamayı ve onlarla evlenmeyi mübah gören Harici Beyhesiyye Mezhebi Hariciler’in Ebu Beyhes Heysam b. Cabir tarafından kurulmuştur. Devamını Oku »
Doğu kiliseleri içinde başından itibaren Katolik karaktere sahip tek kilise olması Maruni kilisesini sonradan Roma’ya bağlanan kiliselerden ayırmaktadır. Maruniler’in ibadet geleneği Antakya Kilisesi’ne ait özellikler taşımaktadır. Devamını Oku »