Musevilik

Ana Sayfa Forum Din ve İnançlar Musevilik Kızıyla yatan (sevişen) peygamber olurmu ?

Kızıyla yatan (sevişen) peygamber olurmu ?

  • Ahmet Ademoğlu
    Ahmet Ademoğlu
    dunyadinleri.com/ahmet10087
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : Ankara
    Meslek : Mühendis
    Giriş : 547
    İnandığınız Din : İslam (Sünni)
    İnançlı Birimisiniz? : Çok İnançlıyım
  • Yazan : Ahmet Ademoğlu Tarih : Kategori : Musevilik Cevaplar : 12 Okunma : 11617 Beğeniler : 0
    Kızıyla yatan (sevişen) peygamber olurmu ?

    Arkadaşlar tevrat değiştirilmedi diyen arkadaşlar daha doğrusu lütfen tevratın aşağıdaki kısmını tekrar okuyun.. Ve bana eğer değişmediyse bu saçmalığın tevratta ne işi vr bunu açıklayın.

    Buyrun kutsal kitaptaki kızıyla yatan peygamber vakası

    Tevrat - Yaratılış - Bölüm 19

    BÖLÜM 19
    Sodom ve Gomora'nın Yıkılışı


    Yar.19: 1 İki melek akşamleyin Sodom'a vardılar. Lut kentin kapısında oturuyordu. Onları görür görmez karşılamak için ayağa kalktı. Yere kapanarak,

    Yar.19: 2 "Efendilerim" dedi, "Kulunuzun evine buyurun. Ayaklarınızıyıkayın, geceyi bizde geçirin. Sonra erkenden kalkıp yolunuza devam edersiniz." Melekler, "Olmaz" dediler, "Geceyi kent meydanında geçireceğiz."

    Yar.19: 3 Ama Lut çok diretti. Sonunda onunla birlikte evine gittiler.Lut onlara yemek hazırladı, mayasız ekmek pişirdi. Yediler.

    Yar.19: 4 Onlar yatmadan, kentin erkekleri -Sodom'un her mahallesindengenç yaşlı bütün erkekler- evi sardı.

    Yar.19: 5 Lut'a seslenerek, "Bu gece sana gelen adamlar nerede?" diyesordular, "Getir onları da yatalım."

    Yar.19: 6 Lut dışarı çıktı, arkasından kapıyı kapadı.

    Yar.19: 7 "Kardeşler, lütfen bu kötülüğü yapmayın" dedi,

    Yar.19: 8 "Erkek yüzü görmemiş iki kızım var. Size onları getireyim, ne isterseniz yapın. Yeter ki, bu adamlara dokunmayın. Çünkü onlar konuğumdur, çatımın altına geldiler."

    Yar.19: 9 Adamlar, "Çekil önümüzden!" diye karşılık verdiler, "Adamburaya dışardan geldi, şimdi yargıçlık taslıyor! Sana daha beterini yaparız." Lut'u ite kaka kapıyı kırmaya davrandılar.

    Yar.19: 10 Ama içerdeki adamlar uzanıp Lut'u evin içine, yanlarınaaldılar ve kapıyı kapadılar.

    Yar.19: 11 Kapıya dayanan adamları, büyük küçük hepsini kör ettiler.Öyle ki, adamlar kapıyı bulamaz oldu.

    Yar.19: 12 İçerdeki iki adam Lut'a, "Senin burada başka kimin var?" diye sordular, "Oğullarını, kızlarını, damatlarını, kentte sana ait kim varsa hepsini dışarı çıkar.

    Yar.19: 13 Çünkü burayı yok edeceğiz. RAB bu halk hakkında birçok kötüsuçlama duydu, kenti yok etmek için bizi gönderdi."

    Yar.19: 14 Lut dışarı çıktı ve kızlarıyla evlenecek olan adamlara,"Hemen buradan uzaklaşın!" dedi, "Çünkü RAB bu kenti yok etmeküzere." Ne var ki damat adayları onun şaka yaptığını sandılar.

    Yar.19: 15 Tan ağarırken melekler Lut'a, "Karınla iki kızını al, hemenburadan uzaklaş" diye üstelediler, "Yoksa kent cezasını bulurkensen de canından olursun."

    Yar.19: 16 Lut ağır davrandı, ama RAB ona acıdı. Adamlar Lut'la karısının ve iki kızının elinden tutup onları kentin dışına çıkardılar.

    Yar.19: 17 Kent dışına çıkınca, adamlardan biri Lut'a, "Kaç, canını kurtar, arkana bakma" dedi, "Bu ovanın hiçbir yerinde durma. Dağa kaç, yoksa ölür gidersin."

    Yar.19: 18 Lut, "Aman, efendim!" diye karşılık verdi,

    Yar.19: 19 "Ben kulunuzdan hoşnut kaldınız, canımı kurtarmakla banabüyük iyilik yaptınız. Ama dağa kaçamam. Çünkü felaket bana yetişir, ölürüm.

    Yar.19: 20 İşte, şurada kaçabileceğim yakın bir kent var, küçücük birkent. İzin verin, oraya kaçıp canımı kurtarayım. Zaten küçücük bir kent."

    Yar.19: 21 Adamlardan biri, "Peki, dileğini kabul ediyorum" dedi, "Okenti yıkmayacağım.

    Yar.19: 22 Çabuk ol, hemen kaç! Çünkü sen oraya varmadan bir şeyyapamam." Bu yüzden o kente Soar*ff* adı verildi.D Not 19:22 "Soar": "Küçük" anlamına gelir.

    Yar.19: 23 Lut Soar'a vardığında güneş doğmuştu.

    Yar.19: 24 RAB Sodom ve Gomora'nın üzerine gökten ateşli kükürtyağdırdı.

    Yar.19: 25 Bu kentleri, bütün ovayı, oradaki insanların hepsini vebütün bitkileri yok etti.

    Yar.19: 26 Ancak Lut'un peşisıra gelen karısı dönüp geriye bakınca tuzkesildi.

    Yar.19: 27 İbrahim sabah erkenden kalkıp önceki gün RAB'bin huzurundadurduğu yere gitti.

    Yar.19: 28 Sodom ve Gomora'ya ve bütün ovaya baktı. Yerden, tüten birocak gibi duman yükseliyordu.

    Yar.19: 29 Tanrı ovadaki kentleri yok ederken İbrahim'i anımsamış veLut'un yaşadığı kentleri yok ederken Lut'u bu felaketin dışına çıkarmıştı.

    Lut ile Kızları

    Yar.19: 30 Lut Soar'da kalmaktan korkuyordu. Bu yüzden iki kızıylakentten ayrılarak dağa yerleşti, onlarla birlikte bir mağarada yaşamaya başladı.

    Yar.19: 31 Büyük kızı küçüğüne, "Babamız yaşlı" dedi, "Dünya geleneklerine uygun biçimde burada bizimle yatabilecek bir erkek yok.

    Yar.19: 32 Gel, babamıza şarap içirelim, soyumuzu yaşatmak için onunlayatalım."

    Yar.19: 33 O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidipbabasıyla yattı. Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

    Yar.19: 34 Ertesi gün büyük kız küçüğüne, "Dün gece babamla yattım"dedi, "Bu gece de ona şarap içirelim. Soyumuzu yaşatmak için sende onunla yat."

    Yar.19: 35 O gece de babalarına şarap içirdiler ve küçük kız babasıylayattı. Ama Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

    Yar.19: 36 Böylece Lut'un iki kızı da öz babalarından hamile kaldılar.
    Yar.19: 37 Büyük kız bir erkek çocuk doğurdu, ona Moav adınıverdi. Moav bugünkü Moavlılar'ın atasıdır.D Not 19:37 "Moav": "Babadan" anlamına gelir.

    Yar.19: 38 Küçük kızın da bir oğlu oldu, adını Ben-Ammi koydu. Oda bugünkü Ammonlular'ın atasıdır.D Not 19:38 "Ben-Ammi": "Halkımın oğlu" anlamına gelir.

    İmza

İyi de bu değiştirildiğine kanıt değil ki. Bence t…

  • Serdar Yetim
    Serdar Yetim
    dunyadinleri.com/serdarfea52
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : DiğerMeslekler
    Giriş : 97
  • Yazan : Serdar Yetim Tarih : Beğeniler : 0

    İyi de bu değiştirildiğine kanıt değil ki. Bence tam tersi, ilahi sayılan kştapların insan elinden çıktıklarına bir kanıt. siz burda tevratı eleştirerek islamı yüeltmek istiyorsunuz fakat bence bindiğiniz dalı kesiyorsunuz çünkü islamın temelinde tevrat vardır. değiştirildi diyerek sıyrılamazsınız işin içinden, değiştirildiyse değiştirlmeyen kısmı nerde? orjinalini Allah koruyamamış yani öyle mi? Kendi yazdığı kitabın orjinalini koruyamayan Allah sizi nasıl koruyacak?

    İmza

    nükleer santrale karşıyım

Serdar Bey; Fikirleriniz keskin, uslubunuz sert. Y…

  • Ahmet Ademoğlu
    Ahmet Ademoğlu
    dunyadinleri.com/ahmet10087
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : Ankara
    Meslek : Mühendis
    Giriş : 547
    İnandığınız Din : İslam (Sünni)
    İnançlı Birimisiniz? : Çok İnançlıyım
  • Yazan : Ahmet Ademoğlu Tarih : Beğeniler : 0

    Serdar Bey;

    Fikirleriniz keskin, uslubunuz sert. Yani son söylenecek sözü ilk başta söylüyorsunuz. Buda tartışmayı başlamadan bitiriyor.

    Neyse gelelim asıl meseleye.

    Tevrat değiştirildi diye işin içinden sıyrılamazsınız diyorsunuz. Tevratın zaafı islamında zaafı insan üretimi olduğunu belirtmişsiniz. Serdar bey tevrat değiştirildi. Ki bunu ben değil Allah cc söylüyor. Nerde dersen Kuranı Kerimde.

    Allah imanı insanlara yavaş yavaş belirtmiş bir sonraki peygamberinde bütünlemiş ve Hz. Muhammed SAV ilede tama erdirmiştir. Bu nedenledirki Allah Tevrat daki (asıl tevrat) hükmüyle kuranı kerimdeki hükmünde aynı şeyleri iletmiştir.

    Yani tevratın değiştirilmesi allahın zaafı değil tevrat ve incilde ilan ettiği Hz.Muhammedin ve Allahın son hükmünün yeryüzüne ininşinin müjdesi olmuş onu doğrulamıştır. Bu zaaf değil tersine Allahın gücüdür.

    İmza

Tevrat’ı hiç okumadan ‘Tevrat bozulmuştur” demek a…

  • Bahattin Ergezen
    Bahattin Ergezen
    dunyadinleri.com/bahattinec236
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : Memur
    Giriş : 128
  • Yazan : Bahattin Ergezen Tarih : Beğeniler : 0

    Tevrat’ı hiç okumadan ‘Tevrat bozulmuştur” demek aklını kullanmamaktır…

    Kuran’ın Tevrat hakkında vermiş olduğu hüküm…

    AHKAF SURESİ 11 -İnkâr edenler, insanlara şöyle derler: “eğer bu, hayırlı bir şey olsaydı, bunlar ona inanmakta bizi geçemezlerdi.” Bununla umduklarını bulamayınca şöyle diyecekler: “bu, eski bir uydurmadır.” 12 -Hâlbuki ondan önce, bir önder ve bir rahmet olarak Musa’nın kitabı var.

    Allah katından, Kuran’dan önce indirilen kitap Tevrat’tır.

    AHKAF SURESİ
    29- Bir zaman, cinlerden bir topluluğu, Kuran’ı dinlemeleri için sana yöneltmiştik. Onu dinlemeye hazır hale geldiklerinde: “susup dinleyin!” dediler. Dinleme bitirilince de uyarıcılar olarak kendi toplumlarına döndüler.
    30- Dediler ki: “ey toplumumuz! Biz; Musa’dan sonra indirilen, kendinden öncekini doğrulayan, hakka ve dosdoğru yola ileten bir kitap dinledik.

    Allah katından indirilen dört değil, iki kitap vardır; ikisi de haktır…

    KASAS SURESİ 49 -De ki: Eğer doğru sözlü iseniz, Allah katından, bu ikisinden daha aydınlıkbir kitap getirin de, ben ona uyayım.

    Kuran’da Hz. Muhammet, Tevrat’ın aydınlık bir kitap olduğunu kabul etmişken; Tevrat’ın bozulduğu hükmünü onun verdiğini iddia etmek peygambere iftira ve Kuran’a ihanettir…

    HUD SURESİ 17 -Böyleleri şu kimse gibi olur mu: rabbinden bir beyyine üzerinedir, O’ndan bir tanık da kendisini izler. Tanıktan önce de bir kılavuz ve rahmet olarak Musa’nın kitabı var. Onlar ona inanırlar. Hiziplerden onu inkâr edenin varış yeri ateştir. Ondan asla kuşkuya düşme; o rabbinden bir haktır ama insanların çokları inanmıyorlar.

    Peygamber ve beraberindekiler kılavuz ve rahmet olan TEVRAT’A inanırlar; TEVRAT’I inkâr edenin varış yeri ateştir…

    NAHL SURESİ 43 -Biz senden önce de elçi olarak kendilerine vahyettiğimiz erkeklerden başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız zikir ehline sorun!

    NİSA SURESİ 162 -Ama onların (Ehlikitap’ın) ilimde derinleşmiş olanları ve müminler, sana indirilene de senden önce indirilene de inanırlar.

    İsrail oğulları içerisinde bulunan iyi insanların Hz. Muhammet’e ve Kuran’a iman etmeleri kaçınılmazdır…

    Bu durumda İsrail oğullarının yanında bulunan Tevrat ya da Tevrat bilgisi Hz. Muhammet ve yanındakilerle elbette ki paylaşılacaktır…

    ALİ İMRAN SURESİ 93. Onlar de ki: Tevrat’ı ortaya getirin; doğru sözlü iseniz onu okuyun. 94. Artık bundan sonra kim yalan düzüp Allah’a iftira ederse böyleleri zalimlerin ta kendileridir.

    Kuran’dan yaklaşık 2000 yıl önce indirilen Tevrat; Hz. İsa ve Hz. Muhammet zamanında bozulmadıysa ki bozulmamıştır, şimdi neden bozulsun?

    MAİDE SURESİ 44. Biz indirdik Tevrat’ı biz! İyiye ve güzele kılavuz var onda, ışık var! Allah’a teslim olmuş peygamberler, Yahudilere onunla hakemlik yaparlardı. Kendini rabbe adayanlarla ilim ve hikmette derinleşmiş olanlar da Allah’ın kitabından korumakla görevli olduklarıyla hükmederlerdi. Zaten onlar Allah’ın kitabına tanıklardı. Artık insanlardan korkmayın, benden korkun da ayetlerimi basit bir ücret karşılığı satmayın!Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler, kâfirlerin ta kendileridir.

    Kuran’a ölçüleri ile değerlendirme yapıp ‘Tevrat bozulmuştur’ demek; Allah’ın ayetlerini, basit dünya menfaatleri için satmak demektir…

    BAKAR SURESİ 4-Hem sana vahyedilene hem de senden önce vahyedilene inananlardır onlar. 5-İşte bunlardır rablerinden bir hidayet üzere olanlar, işte bunlardır gerçek anlamda kurtuluşu bulanlar.

    Benim için İslam: Kuran ve Tevrat birlikteliğidir…

    BAKAR SURESİ 89 -Yanlarındakini doğrulamak üzere kendilerine Allah katından bir kitap geldiğinde, …91 -Onlara “Allah’ın indirmiş olduğuna inanın!” dendiğinde şöyle konuşurlar: “biz, bize indirilene inanırız” ve ondan ötesini inkâr ederler. Oysaki o, kendilerinin yanındakini doğrulayıcı bir gerçektir...

    Bozuk olan Tevrat değil; Tevrat’a bozulmuştur diyen kalplerdir…

    İmza
    Doğrularım en doğrusuna ulaşana dek geçerlidir...

Başkalarının senin değerlerine saldırıyor olması v…

  • Bahattin Ergezen
    Bahattin Ergezen
    dunyadinleri.com/bahattinec236
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : Memur
    Giriş : 128
  • Yazan : Bahattin Ergezen Tarih : Beğeniler : 0

    Başkalarının senin değerlerine saldırıyor olması ve kendine ait değerleri savunamıyor olman seni saldırgan yapmış…

    Attığın başlık cahilliğinin ve nefretinin bir göstergesi…

    Ben sana o ayetlerin ne anlama geldiğini açıklamasına açıklarım da öncelikle sende onları anlayacak kapasite olması gerekir…

    Sadece düzeltme yapman gereken noktaları gösteriyorum…

    TEKVİN 33 O gece babalarına şarap içirdiler. Büyük kız gidip babasıyla yattı.

    Kızıyla yatan baba değil; babasıyla yatan kız…

    TEKVİN 33 Ancak Lut yatıp kalktığının farkında değildi.

    Lut peygamber kızıyla yattığının farkında bile değilken; kızıyla sevişen ifadesini kullanman densizlikten başka bir şey değil…

    Kuran’a (sözde) inandığını varsayarak;

    HUD SURESİ 78- Lut’un kavmi koşarak onun yanına geldi. Bunlar daha önce de kötülük yapmışlardı. Lut dedi ki: “ey toplumum! İşte şunlar kızlarım. Onlar sizin için daha temiz. Allah’tan korkun da misafirlerim önünde beni rezil etmeyin. İçinizde olgun bir adam yok mu?”

    Tevrat’a ait ayetleri yorumlarken kullandığın tekniği Kuran’a uyguladığımızda şu sonuç çıkıyor…

    Lut peygamber kızlarını toplumuna pazarlıyor…

    Bu bakış açısıyla Kuran’a iman etmen özde değil sözde olur...

    İmza
    Doğrularım en doğrusuna ulaşana dek geçerlidir...

Sayın Bahaattin Bey; Malumunuz bir kadın sarhoşken…

  • Ahmet Ademoğlu
    Ahmet Ademoğlu
    dunyadinleri.com/ahmet10087
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : Ankara
    Meslek : Mühendis
    Giriş : 547
    İnandığınız Din : İslam (Sünni)
    İnançlı Birimisiniz? : Çok İnançlıyım
  • Yazan : Ahmet Ademoğlu Tarih : Beğeniler : 0

    Sayın Bahaattin Bey;

    Malumunuz bir kadın sarhoşken (yani ne yaptığının farkında olamayacak kadar sarhoşken) cinsel birliktelik mümkündür. Bir erkek için ise ne yaptığının farkında olamayacak kadar sarhoşken cinsel ilişkinin vuku bulması mümkün değildir. Hz.Lut bunu yaptı demiyorum haşa. tersine saf ırk iddiasının devam için tevrata eklenmiş bir olaydır diyorum.

    Hud suresi 78. ayeti yazmışsınız. keşke devamınıda yazsaydınız.

    Hud 79- Kavmi Lût´a: "Biliyorsun ki bizim, kızlarında bir hakkımız yoktur. Ne istediğimizi çok iyi biliyorsun" dediler.

    Tefsiri ise "Lût´un kavmi ona şu cevabı verdiler: "Biliyorsun ki bizim, senin kavminin kadınlarında bir arzu ve isteğimiz yoktur. Halbuki sen bizim, kadınları değil erkekleri istediğimizi çok iyi biliyorsun."

    Yani Hz.Lut gelenlerin asla kızlarına el sürmeyeceğini biliyordu. Ve bunu bildiği için bu söylemde bulundu. Erkeklerle değil kadınlarla birlikte olun. Allahtan korkun demek istedi. Ki gelenlerde bunu sen biliyorsun biz kızlarını istemiyoruz ve onlarda bir hakkımız yoktur diyorlar.

    Üstteki mesajlarını daha geniş bir zamanda okuyacağım. Haksız yada yanlış olduğum bir yerde geri adım atıp helallikte isterim. Kimseye kin yada nefret dolu değilim emin olun.

    Selametle...

    İmza

Bu ayetlerin hiçbirisi müslümanların iddiasını kan…

  • Yaman .
    Yaman .
    dunyadinleri.com/yamanf2482
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : DiğerMeslekler
    Giriş : 246
  • Yazan : Yaman . Tarih : Beğeniler : 0

    Bu ayetlerin hiçbirisi müslümanların iddiasını kanıtlamaz, Tanrı böyle şeyleri kutsal kitapta yazmaz diyen varsa kuranı okusunlar.

    not:Yahudilere göre tevrat tanrıdan fax yoluyla değil bizzat insanlar tarafından yazılmıştır.

    İmza

    İnsanlık henüz gelişmedi, ve biz henüz işçilerin,tarım emekçilerinin,köylülerin,asker temsilcilerinin sovyetlerinden daha üstün ve daha iyi bir hükümet şekli bilmiyoruz.

yobazın biri musevileri kötü göstermek istiyor.

Ahh aaaahhhhh, kırk tane karı alan peygamber oluyo…

  • Lilith Kızı
    Lilith Kızı
    dunyadinleri.com/lilith36baa
    buradaydı
    Cinsiyet : Bayan
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : Hafız
    Giriş : 51
  • Yazan : Lilith Kızı Tarih : Beğeniler : 0

    Ahh aaaahhhhh, kırk tane karı alan peygamber oluyor, anası yaşında kadını alıp kervanına konan peygamber oluyor, torunu yaşında kızı kendine karı alan peygamber oluyorda ))

    Kızıyla yatan neden olamasın ) Ey cemaati müslümin, seninki benden kara )

    İmza

    Kutsal Tanrıça İnannam, bacaklarının arasındaki en güçlü büyüyü farkettiğinden beri tüm erkekler önümde eğiliyor... Kim karşı çıkabilir sana? Tanrıları, önünde diz çöktüren Tanrıça...

Konu buraya gelecekti geldi. Cevap vereceğine sald…

  • Ahmet Ademoğlu
    Ahmet Ademoğlu
    dunyadinleri.com/ahmet10087
    buradaydı
    Cinsiyet : Bay
    Şehir : Ankara
    Meslek : Mühendis
    Giriş : 547
    İnandığınız Din : İslam (Sünni)
    İnançlı Birimisiniz? : Çok İnançlıyım
  • Yazan : Ahmet Ademoğlu Tarih : Beğeniler : 0

    Konu buraya gelecekti geldi. Cevap vereceğine saldır. Aşağıdaki açıklamayı Lilith iştar size değil ama konuyu takip eden müslüman arkadaşlarıma kafa karışıklığını engellemek için yazıyorum.

    Allah'ın Resul'ünün çok eşli olma nedenlerini anlamamız için öncelikle eşlerini hangi sebeplerle aldığını bilmemiz gerekir.

    Hz. Hatice.
    Hz. Peygamber'in ilk ve en sevgili eşi. İlk iman eden bütün malını İslâmiyet'in yayılmasına ayıran yüce insan. Allah'ın Elçisi'nin 25 yaşında iken evlendiği eşi 40 yaşında dul ve iki çocuk sahibi bir hanımdı. 25 yıl mutlu bir evliliğin neticesinde 2 oğul ve 4 kızları olmuştu. Sağlığı ve gücü yerinde mutlak seçme hakkı olduğu halde Allah'ın Resul'ü Hz. Hatice'nin üzerine ikinci bir eşi hiçbir zaman almamıştır.

    Sevgili Peygamber'imiz Hz. Hatice'yi kaybettikten sonra ona olan sevgi ve hatırasına hürmeten 3 yıl evlenmeyerek yalnız yaşamayı tercih etti. Ancak Arap Yarımadasının sıcak iklim şartlarına göre ileri bir çağ olan 53 yaşında İslâm Din'inin yayılmasına destek olacak eşlere ihtiyaç duydu. Bu ihtiyaç; kişisel arzu ve isteklerden tamamiyle uzak vahyin doğrultusunda ilâhî görevinin gerektirdiği hizmetlerdi. Kur'ân; Hz. Peygamber'in eşlerine öğretimle meşgul olma zorunluluğunu da yüklemişti. Ahzâb 33/34 :«Evlerinizde okunan Allah'ın ayetlerini ve hikmeti diğerlerine hatırlatın ve nakledin...»

    Çok evliliği Hz. Peygamberimiz getirmemiştir. Kur'ân-ı Kerîm inmeye başladığı zaman dünyanın birçok yerinde ve Arabistan'da da birden fazla evlilik çok yayılmış normal bir adetti. Kişiler çok evli dahi olsa evlilik o çağın insanları arasında en etkili dostluk ve akrabalık bağı olarak algılanıyordu. İslâmiyet'in yayılması için bütün bu desteklere ihtiyaç vardı. Bunun için Hz. Peygamber'in bu amaca uygun eşler alarak yaşamında fedakârlık yapması gerekiyordu. Toplumlarda nüfusun yarısı kadın olduğuna göre; İslâmiyet'i onlara anlatacak öğretecek hanımlar seçilmeliydi. Bu evlilikler Din'in yayılmasında çok etkili olmuş birçok düşman kabile bu yöntemle İslâmlaştırılmıştır. Bugün elimizde bulunan hadislerin bir bölümü Allah'ın Resul'ünün eşlerinden kaynaklanmaktadır.

    Yüce Allah'ın isteği doğrultusunda Hz. Peygamberin yaptığı evliliklerinin yöntemi 4 başlık altında toplanabilir.

    1- İslâm uğruna çekilen sıkıntılara karşılık onları ödüllendirme. Hz. Sevde örnek olarak verilebilir.

    Hz. Sevde.
    Hz. Peygamber'in 2. eşi. İlk iman eden müslümanlardandı. Mekke'deki putperestlerin müslümanlara yaptıkları eziyetlere dayanamayarak kocası Sükrân ile Habeşistan'a sığındı. Orada eşi Hırıstiyan oldu ve bir müddet sonra da öldü. İnançları hiçbir zaman değişmeyen Hz. Sevde tekrar Mekke'ye dönmek mecburiyetinde kaldı. Müslüman saflarında savaşırken 16 yaşındaki oğlunu da kaybetti. Allah'ın Elçisi İslâmiyet uğruna çektiği bunca sıkıntılara karşılık Hz.Sevde'ye evlenme teklif etti. Bu sırada o bir kadın için geçkin bir çağ olan 50 yaşında bulunuyordu.

    2-Kocası savaşta şehit olan kimsesiz dul hanımları koruma altına alma. Örnek olarak Hz. Ümmü Seleme ile Hz. Zeynep verilebilir.

    Hz. Ümmü Seleme.
    Hz. Peygamberin 5.eşi kendisine derin bağlılığı ile ünlüdür. Kocası Abdulesed ile İslâmiyeti ilk kabul edenlerdendi. Putperestlerin zulmü ile Mekke'den Afganistan'a ve sonra da Medine'ye hicret ettiler. Kocası Uhud Savaşı'nda şehit olunca 4 çocuğu ile dul kaldı. Hz. Peygamber kimsesiz kalan Ümmü Seleme ile evlenerek onu ve çocuklarını koruması altına aldı. O İslâmiyet'in azılı düşmanı müşriklerin komutanı Halid'in de yakın akrabasıydı. Halid bu evlilikten çok etkilendi ve iki yıl sonra da İslâmiyet'i kabul etti.

    Hz. Zeynep.
    Hz. Muhammed'in 8.eşi ve Huzeyme'nin kızıydı.İlk kocası Bedir Savaşı'nda ikinci kocası da Uhud Savaşı'nda şehit oldu. Böylece kimsesiz kalan Hz. Zeynep Allah'ın Resul'ü tarafından nikahlanarak koruma altına alındı. Ancak kendisi bu evlilikten üç ay sonra vefat etti.

    3- En yakın dostlarının kızları ile evlenerek aileyi onurlandırma. Hz. Âişe Hz. Hafsa ve Cahş kızı Hz. Zeynep örnek olarak verilebilir.

    Hz. Âişe.
    Hz. Peygamber'in 3.eşi ve en yakın dostu birinci halife Ebubekir'in kızıdır. Mekke'de doğup büyüdü çok iyi bir terbiye alarak yetişti. Allah'ın Elçisi; Hz. Ebûbekir Ailesi'ni şereflendirmek için daha çocuk yaşında Hz. Âişe ile nikahlandı onu ancak büluğ çağında evine aldı. Çok zeki ve akıllı bir kadındı Hz. Peygamber'in eşi olarak gereken görevleri başarı ile yerine getiriyordu. 9 sene müddetle Hz. Peygamber'in en yakını olarak birçok hizmetlerde bulundu.Yüce Eşi'nin yanında askeri seferlere iştirak ediyor hasta bakıcı olarak da görev yapıyordu. Çok sayıda (Hz. Peygamberin sözü) hadisin günümüze kadar gelmesine vesile oldu. O İslâm'ın en büyük hukukçularından biri olarak kabul edilir.

    Hz. Hafsa.
    Hz. Peygamber'in 4.eşi ve yakın dostu ikinci halife Hz. Ömer'in kızıdır. Mekke putperestlerinin eziyetlerine dayanamayarak ilk müslümanlardan olan kocası Huzâfa ile birlikte Habeşistan'a daha sonraları da Medine Şehri'ne hicret etti. Uhut Savaşı'nda kocası şehit olunca dul kaldı. Allah'ın Elçisi Hz. Ömer'in isteği ile kızını eş olarak almış ve böylece akrabalık bağı ile onları onurlandırmıştı.

    Cahş Kızı Hz. Zeynep.
    Hz. Peygamber'in öz halasının güzelliği ve mağrurluğu ile ünlü kızı ve 7.eşidir. Arabistan'da azat edilen köleler haksızlığa uğratılıyordu. İşte bu kötü geleneği silmek ve onların da diğer insanlarla eşit olduğunu göstermek için Allah'ın Resul'ü; azat olmuş kölesi ve hukuken evlât edindiği kâmil insan Zeyd'i hala kızı Zeynep ile evlendirdi. Ancak eşler anlaşamıyor ve uyumsuzlukları devam ediyordu. Hz. Peygamber'in karşı çıkmasına rağmen Zeyd evliliği sona erdirdi. Hz. Zeynep bu olaylara çok üzülmüştü. Bir müddet sonra da Hz. Peygamber'e Zeynep ile evlenmesi için vahiy yoluyla emir geldi. Ahzâb 33/37 : Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği senin de lütufta bulunduğun kişiye (eşini yanında tut Allah'tan kork) diyordun ama Allah'ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysa ki kendisinden korkmana Allah daha lâyıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâhladık ki evlâtlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde mü minler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah' ın emri yerine getirilmiştir. Böylece hem Zeynep korunma altına alınarak onun mutsuzluğuna son verilmiş ve hem de Arap geleneğine göre : Evlâtlığın boşadığı kadını onun babalığı alamaz. adeti sona ermişti.

    4- Düşman kabilelerinden kadın alarak onları İslâmiyet'e kazandırma. Örnek olarak Hz. Cüveyriye Hz. Ümmü Habibe Hz. Safiyye Mısırlı Hz. Mâriye ve son eşi Hz. Meymûne verilebilir.

    Hz. Cüveyriye.
    Düşman Benû'l - Mustalik Kabilesi reisinin dul kızı ve Hz. Peygamber'in 6.eşidir. İlk kocası müslümanlarla yaptığı savaşta vefat etmişti. Esir düşen Hz. Cevriye cariye olacağı yerde Hz. Peygamber'in eşi olmuştur. Allah'ın Elçisi bu evliliği gerçekleştirmekle akraba bağı oluştuğundan düşman kabilesi mensupları da İslâmiyet saflarına geçmekte gecikmemişlerdir.

    Hz. Ümmü Habibe.
    Mekke putperestlerinin lideri ve başkomutanı Hz. Peygamber'in baş düşmanı Ebu Süfyan'ın kızı ve 9.eşidir. Babasına rağmen kocası Cahş ile ilk müslümanlardan olmuş mürşiklerin baskısına dayanamayarak Habeşistan'a hicret etmişti. Orada eşi din değiştirerek Hıristiyanlığı kabul etmiş ve bir müddet sonra da ölmüştü. İlk evliliğinden bir çocuğu olan Hz. Ümmü Habibe bütün varlığı ile İslâmiyet'e sadık kalmış ve babasının lideri olduğu Mekke Şehri'ne de geri dönmemişti. İşte bu vefanın karşılığı olarak Allah'ın Resul'ünden; Habeşistan'ın dost kıralı Necasî'nin aracılığı ile evlenme teklifi alınca sonsuz mutluluğa ermişti. Müslüman bir kadının ulaşabileceği en büyük ödül. Bu evlilikten sonra baba Ebu Süfyan'ın Hz.Peygamber'e olan düşmanlığı da azalmaya başlamıştı. Yüce Allah Müntehine 60/7 de şöyle buyurmaktadır : «Olabilir ki Allah sizinle onlardan düşman olduklarınız arasına bir sevgi koyar...»

    Hz. Safiyye.
    Hz. Peygamber'in 10.eşi Hayberli Yahudi kızı. Müslümanlarla Yahudiler arasında geçen Hayber Savaşı'nda kocası öldü. Kendisi de esir düşerek Hz. Peygamber'e ganimet payı olarak ayrıldı. Allah'ın Resul'ünün: Kendi dininde kal seni memleketine göndereyim. Eğer istersen İslâmiyet'i kabul et seninle nikâhlanayım. teklifine hemen olumlu cevap verdi. Bu evlilik; harpte mağlup olan Yahudiler arasında etkisini göstermiş bir kısmının İslâmiyet'i kabul etmesine vesile olmuştu.

    Mısırlı Hz. Mâriye.
    Hz. Peygamber'in 11.eşidir. Mısır Kralı Mukavkıs tarafından hediye olarak gönderildi. Allah'ın Resul'ü de onu cariye değil eş olarak kabul etti ve nikâhladı. Bu evlilik Mısır Halkı'nın İslâmiyet'e sıcak bakmasında çok etkili olmuştur.

    Hz. Meymûne.
    Hz. Peygamber'in son ve 12.eşidir. Allah'ın Elçisi putperest Mekke'liler ile münasebetlerinde düşmanlığın ortadan kalkmasını istiyordu. Mekke'li dul bir hanım olan Hz. Meymûne' nin muhtelif kabilelerin hatırlı kişileri ile evli 8 kızkardeşi bulunuyordu. Bunların kocaları Mekke'de geniş bir etki sahasına sahiptiler. Bu evlilik Mekke Halkı ile gerginliğin azalmasına vesile olmuştur.

    Allah'ın Resul'ü; 53 yaşından vefatı olan 62 yaşına kadar birçoğu yaşlı ve çocuklu olan dul hanımlar ile evlendi. Böyle ileri bir çağda nefsinin hoşlandığı duygularının veya cinsel isteklerinin tatmini için eşler alsaydı mutlaka genç güzel ve çekici hanımları tercih ederdi. İlk eşinden sonraki evlilikler Yüce Allah'ın isteği (vahyi) doğrultusunda dini yayma nedenleri ile gerçekleşmiştir.

    İmza

Sevgil Ahmet Ademoğlu, Cevabınız doğal olarak bana…

  • Lilith Kızı
    Lilith Kızı
    dunyadinleri.com/lilith36baa
    buradaydı
    Cinsiyet : Bayan
    Şehir : DiğerYerler
    Meslek : Hafız
    Giriş : 51
  • Yazan : Lilith Kızı Tarih : Beğeniler : 0

    Sevgil Ahmet Ademoğlu,

    Cevabınız doğal olarak bana olamaz, zira minarenin kılıfa sığmayacağının farkındayım ) Ancak, körükörüne inananlar yutar, benim gargara yapmaya tenezzül dahi etmeyeceğimin farkındasınız )

    Ayrıca, sözlerimi ne diye saldırı olarak algıladınız? Bunlar hakikat değil mi?

    Neden-sonuç ilşkisi üzerinden gideceksek eğer, kızıyla yatan peygamberin bunu neden yaptığını ne diye sorgulamadınız? Sadece kendi peygamberinizin yaptıklarını savunmak için nedenler aramayın, her peygamberin yaptıklarını sorgulayın ki objektif yaklaşalım!

    İnsan evliliğini, kümesin horozu gibi görmenizin nedenlerini burada açıklayacağınıza, Teoloji yi Sümerden itibaren inceleyin ki bu Mit in nereden geldiğini anlayabilesiniz! Böylelikle hiç bir dine ve inanca atgözlüğüyle bakılmaması gerektiğini kavrayabilirsiniz!

    Sizin, bir inanç sistemine hakaretiniz saldırı statüsünde olmuyorda, benim size yanıtım mı saldırı oluyor? Güldürmeyin beni ) Hayran kaldım savunma pozisyonunuza )

    İmza

    Kutsal Tanrıça İnannam, bacaklarının arasındaki en güçlü büyüyü farkettiğinden beri tüm erkekler önümde eğiliyor... Kim karşı çıkabilir sana? Tanrıları, önünde diz çöktüren Tanrıça...